כולנו חווינו שיפוטיות מאחרים, אבל היום אני אדבר על שיפוטיות כלפי עצמנו , אם נספור במהלך היום כמה פעמים אנחנו שופטים את עצמנו חלק יהיו מופתעים מהתוצאות. גם שיפוטיות ממישהו אחר זה לא בידיים שלנו אך התגובה שלנו כן יכולה להיות בחירה. מתוך המודעות נוכל לשנות ,הדבר אפשרי. במיוחד משום שרוב השיפוטיות שבנו באה ממחשבות שקריות, מחשבות הנראות לנו כל כך אמיתיות אך הן בעצם לא אמיתיות.
גם כשאני מתרגלת ומלמדת אני פוגשת את השיפוטיות כלפי עצמי וכן של המתרגלים כלפי עצמם. אך אני שם כדי לדחוף אותם כן להמשיך, לתת אופציות אחרות כשקשה. אך גם לאחר האופציות לתרגילים קלים יותר, אני רואה עדיין שמשהו חוסם אותם, הם ויתרו - "קשה לי."
וזה לא כי הם לא מסוגלים. אלא ה"חלושס" חוסם אותם.
התרגול הכי רע מתרחש כשאתה עולה על המזרון ואז המחשבות מתחילות לירות בנו : "זה לא ניראה טוב", "ככה זה לא צריך", "זה ממש קשה לי", "אני כזאת חלשה " וכן הלאה. יש ימים שאני לא מצליחה להתנתק ממחשבות אלו ואז אני עוזבת את התירגול. אבל יש ימים בהם אני בוחרת להנות ולהשתמש בהומור ואז אני מגיעה לשינוי אמיתי. אני בוחרת ברגע הזה לא לשפוט את עצמי, ואני אפילו אומרת את זה בקול.
וזה עובד: "מה שאני אעשה יהיה טוב מספיק". כשאני משנה את המחשבה השקרית במחשבה חלופית גם הרווחתי תירגול כיצד להשתפר ולהגיע למטרה וגם לא נפלתי להרגלים רעים כגון לעזוב כשקשה או הרס עצמי.
התרגול הכי רע מתרחש כשאתה עולה על המזרון ואז המחשבות מתחילות לירות בנו : "זה לא ניראה טוב", "ככה זה לא צריך", "זה ממש קשה לי", "אני כזאת חלשה " וכן הלאה. יש ימים שאני לא מצליחה להתנתק ממחשבות אלו ואז אני עוזבת את התירגול. אבל יש ימים בהם אני בוחרת להנות ולהשתמש בהומור ואז אני מגיעה לשינוי אמיתי. אני בוחרת ברגע הזה לא לשפוט את עצמי, ואני אפילו אומרת את זה בקול.
וזה עובד: "מה שאני אעשה יהיה טוב מספיק". כשאני משנה את המחשבה השקרית במחשבה חלופית גם הרווחתי תירגול כיצד להשתפר ולהגיע למטרה וגם לא נפלתי להרגלים רעים כגון לעזוב כשקשה או הרס עצמי.
אומנם אני מדברת על שיעורי יוגה ופילאטיס אבל אפשר לראות הרבה דרך התרגול. כל אחד מביא איתו את המצבור שלו.
אפקט התרגול וההתמדה בונה חוסן נפשי וחוזק גופני ביחד. במיוחד תרגיל ה"PLANK" שאפשר לעשות אותו בווריאציות שונות.
על מה התרגיל עובד
על מה התרגיל עובד
עבודה איזומטרית על שרירי פלג הגוף העליון והתחתון מהאספקט הקדמי והאחורי.
שיפור גמישות אחורי הירך (hamstring) ומותחת את כפות הרגליים ליציבה טובה יותר.
חיזוק שרירי הליבה כגון הרחב בטני ושריר האיליו פסואס במפרק הירך, אלו מייצבים את עמוד השידרה והירכיים ובכך תורמים ליציבה כולה .לכן התרגיל מומלץ לסובלים מלקויות יציבה (זאת לאחר שלמדו כיצד להשתמש ולהצית את השריר הרחב בטני וכן ליצב את הגוף בנשיאת משקל).
זהו תרגיל למתקדמים אך אחרי כמה שיעורים והבנת העקרונות ניתן לבצע את התרגיל בצורה מלאה.
מבחינה נפשית התנוחה עוזרת במצבי חרדה ומשפרת תסמיני דיכאון. זאת בזכות הפרשת אנדורפינים, הורמונים טבעיים המשרים על הגוף רוגע ושמחה.
עוד מידע על הנושא בלינק הבא:
exercise-benefit/
אז איך עושים את הפלנק אתם שואלים ? אז הנה כמה הכוונות:
נקודת מוצא
כשהידיים מתחת לקו הכתפיים והמשקל על כריות כפות הרגליים, הגוף בקו ארוך והתחושה צריכה להיות משיכה מהקודקוד החוצה ומהעקבים החוצה.
לשים לב לכמה דברים: נסו לשמור את הבטן פנימה ולמעלה, כדי להגן על הגב ולשמור על יציבות האגן, תוכלו לבדוק בראי האם אתם שקועים למטה עם האגן או מבליטים את הטוסיק למעלה (שתי שגיאות נפוצות).השכמות צריכות להיות רחבות ועצם הבריח פרוסה. כמובן המשיכו לנשום. ברגע שהתעייפתם, הניחו ברכיים על הריצפה ונוחו. נסו שנית. עם הזמן תצליחו להחזיק בתנוחה אפילו דקה.
ישנם עוד וריאציות לתרגיל כמו side plank על האמות או על כף יד ישרה
שכיבת סמיכה הפוכה


