כתום כתום, הכנות לחורף
כשהחורף מגיע, מה שמתחשק לי להכין כל הזמן זה מרק, מרק ומרק. ואז לאפות =)
המשיכה לירקות ומאכלים כתומים בחורף ובכלל, הוא לא במקרה. אלה נחשבים מאכלים מחממים מפחיתי צורך במתוק, עשירים בסיבים, ויטמין C, אשלגן, סידן ועוד הרבה דברים טובים ואם תחברו להם גם ג'ינג'ר וקינמון אתם בדרך הנכונה לצלוח את החורף הקר.
אם אתם עצלנים נסו להכין מרק פשוט,ממה שיש בבית. זרקו לסיר את מה שיש לכם במקרר כמו בצל, גזר, שעועית, עדשים, ירקות ירוקים וכל מה שעולה לרוחכם. אם אני מתכננת מראש אז מכינה לי שיהיו לי את המצרכים שאני צריכה, ואם לא אז אני מאלתרת. דווקא כשמאלתרים יוצא הכי טעים =)
והנה רעיון למתכון למרק עם דלורית קלויה
מרק דלורית קלויה
1 דלורית (750 גרם עד 1 ק"ג)
3 כפות שמן זית מכבישה קרה
1 כף ג'ינג'ר טרי קצוץ
¼ כפית פלפל אנגלי טחון
6 כוסות מרק ירקות מוכן
1 עלה דפנה
מלח ים ופלפל טחון טרי
אופן ההכנה:
1. מחממים את התנור לחום של 180 מעלות. חוצים את הדלורית לאורכה ומוציאים את הגרעינים. מניחים את חצאי הדלורית על תבנית אפייה משומנת כשהחלק החתוך כלפי מטה.
2. אופים את הדלורית 45 דקות או עד להתרככות. לאחר שהדלורית מתקררת מוציאים את הבשר מהקליפה ושומרים בצד.
3. מחממים את שמן הזית בסיר גדול על להבה בינונית-נמוכה. מוסיפים את הג'ינג'ר והפלפל האנגלי ומבשלים 2 דקות. מוסיפים את הדלורית, המרק, עלה הדפנה ו-1 כוס מים לא מוכלרים. מביאים לרתיחה, מקטינים את הלהבה ומבשלים 20 דקות, כשהסיר מכוסה חלקית.
4. מוציאים את עלה הדפנה. מועכים את המרק בסיר בעזרת מערבל ידני או במעבד מזון, עד לקבלת מרקם חלק. מחממים שוב, לפי הצורך. לפני ההגשה מתבלים במלח ופלפל, לפי הטעם.
מתכון של ד"ר תומאס ראו (M.D) עם סוזאן ווילר מתוך הספר "הסוד השוויצרי לבריאות מיטבית"
* אני הייתי ממליצה להוסיף לקראת הסוף חלב קוקוס, לתת עוד רתיחה למרק לכמה דקות נוספות ואז אפשר למעוך במערבל ידני או מעבד מזון. ניתן גם להוסיף עוד תבלינים למרכיבי המרק כמו שום כתוש ואגוז מוסקט
ועכשיו הגיע הזמן ללכת לישון.
כשהחורף מגיע, מה שמתחשק לי להכין כל הזמן זה מרק, מרק ומרק. ואז לאפות =)
המשיכה לירקות ומאכלים כתומים בחורף ובכלל, הוא לא במקרה. אלה נחשבים מאכלים מחממים מפחיתי צורך במתוק, עשירים בסיבים, ויטמין C, אשלגן, סידן ועוד הרבה דברים טובים ואם תחברו להם גם ג'ינג'ר וקינמון אתם בדרך הנכונה לצלוח את החורף הקר.
אם אתם עצלנים נסו להכין מרק פשוט,ממה שיש בבית. זרקו לסיר את מה שיש לכם במקרר כמו בצל, גזר, שעועית, עדשים, ירקות ירוקים וכל מה שעולה לרוחכם. אם אני מתכננת מראש אז מכינה לי שיהיו לי את המצרכים שאני צריכה, ואם לא אז אני מאלתרת. דווקא כשמאלתרים יוצא הכי טעים =)
והנה רעיון למתכון למרק עם דלורית קלויה
מרק דלורית קלויה
1 דלורית (750 גרם עד 1 ק"ג)
3 כפות שמן זית מכבישה קרה
1 כף ג'ינג'ר טרי קצוץ
¼ כפית פלפל אנגלי טחון
6 כוסות מרק ירקות מוכן
1 עלה דפנה
מלח ים ופלפל טחון טרי
אופן ההכנה:
1. מחממים את התנור לחום של 180 מעלות. חוצים את הדלורית לאורכה ומוציאים את הגרעינים. מניחים את חצאי הדלורית על תבנית אפייה משומנת כשהחלק החתוך כלפי מטה.
2. אופים את הדלורית 45 דקות או עד להתרככות. לאחר שהדלורית מתקררת מוציאים את הבשר מהקליפה ושומרים בצד.
3. מחממים את שמן הזית בסיר גדול על להבה בינונית-נמוכה. מוסיפים את הג'ינג'ר והפלפל האנגלי ומבשלים 2 דקות. מוסיפים את הדלורית, המרק, עלה הדפנה ו-1 כוס מים לא מוכלרים. מביאים לרתיחה, מקטינים את הלהבה ומבשלים 20 דקות, כשהסיר מכוסה חלקית.
4. מוציאים את עלה הדפנה. מועכים את המרק בסיר בעזרת מערבל ידני או במעבד מזון, עד לקבלת מרקם חלק. מחממים שוב, לפי הצורך. לפני ההגשה מתבלים במלח ופלפל, לפי הטעם.
מתכון של ד"ר תומאס ראו (M.D) עם סוזאן ווילר מתוך הספר "הסוד השוויצרי לבריאות מיטבית"
* אני הייתי ממליצה להוסיף לקראת הסוף חלב קוקוס, לתת עוד רתיחה למרק לכמה דקות נוספות ואז אפשר למעוך במערבל ידני או מעבד מזון. ניתן גם להוסיף עוד תבלינים למרכיבי המרק כמו שום כתוש ואגוז מוסקט
ועכשיו הגיע הזמן ללכת לישון.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה